2016. november 8.

Gyülekezeti Férfinap

Gyülekezetünkben több új alkalomsorozat is kezdetét vette. Ezek egyike a gyülekezeti Férfinap, melyet Lenkey István lelkipásztor és többen a presbitériumból szerveztek, első ízben. A mostani kirándulás célja volt: meglátogatni a Puskás Akadémiát, majd ebéd Etyeken bórkóstolóval.

Október 29-én került sor a férfiak és fiúk számára rendezett első Férfinapra. Ezen a szombati napon indultunk útnak, öt fiú (köztük hittanosok is) és apukáik, illetve további férfi részt vevők, busszal Felcsútra, ahol csatlakozott hozzánk Dunaszentgyörgyről egy fiú és egy apuka. Így összesen húsz fővel hallgattuk a Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia idegenvezetését. A többségében Makovecz Imre építész által tervezett épületegyüttesben több, különböző funkciójú épületrészeket, helyiségeket tekintettünk meg és jártunk körbe. Teljesség nélkül: fogadóterem, konferencia terem, ebédlő, kollégium, kápolna, boros pince, stadion, múzeum, edzőpályák, stb. A belső udvaron Puskás Ferenc élethű szobrát is megtekintettük.

„Pihenésképpen” a kápolna részben Lenkey István lelkipásztor tartott áhítatot, imádkozással, énekléssel és igemagyarázattal. A feltöltődés után megnéztük az öltözőket majd a stadion pályáját. Innen a múzeum részbe mentünk. Az akadémia bebarangolása után, a gyerkőcök nagy örömére, kétszer 15 perces foci meccsen vettünk részt, melyen - lelkiektől erőt kapva, az Aranycsapat és Puskás Ferenc múzeumi relikviáiktól felbuzdulva - nagy kedvvel „kergettük” a bőrlabdát és igyekeztünk az ellenfél hálójába akasztani. A végeredmény: gyerekek – felnőttek 3:2.

A látogatás és mérkőzés után továbbindultunk a következő és egyben záró helyszínre, Etyekre, a Debreczeni és Ferenczi Családi Borászat pincészetébe. A vendéglőben Debreczeni Kálmán fogadott minket, és konferálta fel a borkóstolón felszolgált borait. A kandalló tüze mellett és a bor üdítése után az ebédet is elfogyasztottuk, majd végül hazafelé vette útját a buszunk.

A kiránduláson mindenki nagyon jól érezte magát, jól sikerült az első, gyülekezeti Férfinap. Jó volt ismerkedni, beszélgetni és megtapasztani érdekesebbnél érdekesebb helyszíneket. Istennek adunk hálát mindezért!