2015. július 25.

A XXII. Határon túli magyar középiskolások

A XXII. Határon túli magyar középiskolások olvasótáborában voltunk július 19-27-e között a Cseresznyéskert Erdei Iskolában, melynek vezetője Gyulai István volt, ahogyan a múlt esztendőben is. Az idei olvasótábor fő témája az I. világháború volt, melyet több oldalról is körbejártunk: történelmi-, irodalmi-, képzőművészeti előadásokat hallgattunk; múzeumokat látogattunk; a gyermekek filmet készítettek, és újságot is szerkesztettek Visszhang címmel. A szabadidős programok is változatosak voltak /túrázás, strandolás, kerékpározás, sok-sok játék, beszélgetések, éneklések, koncertek/, ahol diák, felnőtt remekül érezte magát.
Július 26-án vasárnap a református istentisztelet után a dráma-, vers- és próza-, valamint a zenei csoport a heti munkát összegző műsorral készült. Ezután a református gyülekezet vendégül látta a tábor lakóit ebéddel és sok-sok finom süteménnyel. Végül az erdei iskolában vasárnap este gálával záródott a tábor. A résztvevők élményeikről így nyilatkoztak: Még el sem mentünk, de már várjuk a következő „cseris" tábort.